Friday, November 11, 2011

bicara sang gadis




sering kau mengganggu ketenteramanku
sehinggakan sudah tidak ada ruang untukku melarikan diri lagi.


sungguh tidak dapat aku membohongi diriku lagi 
betapa kehadiranmu amat bermakna dalam kehidupanku
tanpa kau sedari aku telah terlalu biasa dengan adanyamu.


bila kau tiada walau seketika,alamku terasa sepi
kesunyi membaluti sekeping hati
aku memberanikan diriku untuk mengatakan inilah 
kasing sayang dalam sebuah persahabatan


benarkah perasaan untuk sahabat? aku sendiri keliru
wahai punjanggaku, adakah perasaan ini adalah cinta?


terasa bagaikan tidak percaya betapa kacaknya dirimu 
kau menjadi rebutan para jelitawan
sedangkan aku tidak kau pandang walau sebelah mata
kerana rupa, kerana harta.kau menjadi lelaki
yang cukup asing bagiku.
kau membuat aku merindui pujanggaku yang seringkali menghiburkan hatiku


dengan kehadiranmu dalam hidupku yang menyerupai kekasihku dulu
lalu jadilah aku gadis yang mencintai kenangan...

No comments:

Post a Comment